Wygląd UNO, przed dokonanymi zmianami
Gdy będzie twoja kolej na wyłożenie karty zapali się żółte światło. Jeżeli nad twoją talią znajduje się czerwona kartka z numerem 2, to musimy wziąć kartkę z tą samą barwą lub cyferką. Ta zasada obowiązuje przy każdej karcie.
Jeżeli przy posiadaniu dwóch kart, w tej samej chwili możesz wyłożyć kolejną kartę, należy po prawej stronie stołu trzeba nacisnąć "UNO", które się zaświeci. Jeżeli tego nie zrobisz, jeden z graczy będzie mógł nacisnąć "Challenge"i wtedy otrzymasz dwie dodatkowe karty.
Umożliwia nam zaszkodzenie myszce, która ma po nas wyłożyć kartę. Natomiast jeśli gracz również ma kartę +2, może ją przekazać dalej. Tym samym kolejna mysz, jeśli nie będzie miała takiej karty otrzyma +4.
Karta +4
Umożliwia podarowanie myszce karty +4 oraz dajemy wybrany przez siebie kolor. Jeżeli gracz, który ma ją otrzymać naciśnie "challenge" jest 50%, że to ty otrzymasz tą liczbę, a nie ona. Jeśli ktoś jednak nie chce ryzykować, przyjmuje kartę.
Karta blokady
Umożliwia nam zablokowanie ruchu myszce, która zaraz po nas ma wykonać ruch. Oznacza to, że w tej kolejce zostaje całkowicie pominięta i będzie mogła dopiero położyć kartę w następnej.
Karta zmiany kierunku
Umożliwia nam zmianę kierunku w jakiej są podawane karty. Jest to bardzo przydatna rzecz podczas rozgrywki.
Karta zmiany koloru
Umożliwia zmianę koloru bieżącej karty, na kolor, który nam odpowiada. Można również to zastosować, jeżeli przeciwnik przypadkowo ukaże swoją kartę i w ten sposób utrudnić mu zwycięstwo.